listopada 22, 2017

Oskarżenie - Remigiusz Mróz

Długo czekałam na Oskarżenie. To jedna z moich ulubionych serii, ale po przeczytaniu tej książki jestem nieco zawiedziona. Tak w sumie to nie jestem w stanie powiedzieć co dokładnie mi nie pasowało. Było dobrze jak zwykle, Chyłka była Chyłką i działy się dziwne rzeczy. Może tu jest problem. Było aż za dziwnie, a w niezłe gówno został tym razem wepchany Zordon, czyli Kordian Oryński, który zamiast się z niego wygrzebać, zaczął się w nim tarzać i nurkować. No i się porobiło.

Joanna Chyłka podjęła się obrony osadzonego w więzieniu Tadeusza Taserewicza. Jest on legendą Solidarności, ale przed czterema laty  został oskarżony i skazany za serię morderstw które rzekomo popełnił. Jego żona podobno zdobyła dowód jego niewinności, ale wkrótce ginie, a w zupełnie innym miejscu odnaleziono świeży materiał DNA chłopaka, który miał być jedną z ofiar.

W książce pojawiają się postacie znane nam z pierwszej części serii, czyli Kasacji. Miło było znowu gościć Piotra Langera, mimo, że nieźle wszystko zmiksował. Wszystko zmierza do Kordiana i wydaje się z nim łączyć, co było z jednej strony bardzo interesujące, ale ostatecznie chyba za bardzo go autor wymęczył i zapowiada się, że to nie koniec. Na światło dzienne wypływa jego przeszłość, która wcale nie jest tak idealna jakby się mogło wydawać.

Przygotowywałam się na zaskakujący finał, ale wiecie co? Po raz pierwszy mną nie wstrząsnęło ani nie zbulwersowało. Przeczuwałam co się stanie już od jakiegoś czasu. W tej historii przydałoby się coś nowego i świeżego, bo miałam wrażenie, że ta książka jest tak trochę na siłę pisana. Nie zaabsorbowała mnie w takim stopniu na jaki liczyłam. Sytuacje i motywy się powtarzają. Jednak wciąż jestem fanką serii, więc przeczytałam tę książkę z przyjemnością, bo bardzo lubię styl pisania Mroza i humor jaki wplata w fabułę, a szczególnie teksty Chyłki. Mam nadzieję, że kolejna książka będzie prawdziwą bombą, bo bohaterowie stoją teraz w dość nieciekawych miejscach i jestem bardzo ciekawa jak ten problem zostanie rozwiązany. 


Szczegóły:
Tytuł: Oskarżenie
Tom: 6
Cykl: Joanna Chyłka
Autor: Remigiusz Mróz
Wydawnictwo: Czwarta Strona
Liczba stron:  564





Brak komentarzy: