listopada 09, 2017

Crown of Midnight - Sarah J. Maas

Crown of Midnight jest drugą częścią bardzo popularnej ostatnimi czasy serii Szklany Tron. Od razu polecam angielskie wydanie, bo czyta się ją łatwo i przyjemnie. Takie szlifowanie języka lubię. Aha, i wydaje mi się, że przed tą częścią warto przeczytać nowelki. 

Poprzednią, czyli pierwszą częścią nie byłam szczególnie zachwycona. Z tą było podobnie do połowy. Celaena została królewską zabójczynią na usługach samego monarchy. Prowadzi przy tym bardzo niebezpieczną grę, bo każdą śmierć imituje pozwalając ofiarom uciec. Przez całą książkę akcja ma miejsce głównie w zamku, ale tym razem Celaena wychodzi nieco bardziej w teren, do miasta.

Bardzo mi się spodobało, że bohaterka przestała się tak wywyższać, nie stroi się już w tyle sukien i chyba jest jakby nieco twardsza. Niestety dalej mnie irytuje, ale jednocześnie ją lubię, bo jest bardzo wygadana, a nawet można by rzec wyszczekana i oczywiście zaangażowana w pewne sprawy. A co konkretnego robi? Dowiedzcie się sami. Coś zagraża królestwu i ma to związek z tajemniczą, starożytną magią i zagadkami. Nareszcie jest więcej magii, czekałam na to i czuję się usatysfakcjonowana. 

Na polu uczuciowym też się nieco przetasowało. Książę Dorian i kapitan straży Chaol w pewnym sensie rywalizują o uczucia Celaeny. Jednak książę tym razem nieco przystopował i dobrze, bo go nie lubię. Za to Chaol jest jedną z moich ulubionych postaci i to jemu kibicuję. Przynajmniej na razie.

Poprzednia część była raczej jednowątkowa. Pamiętacie? Był tam ten dziki turniej i w sumie tyle. Tym razem akcja jest bardziej rozwinięta. Oprócz misji Celaeny pojawiają się tematy magii i buntu. Jest bardziej dynamicznie, ale jak już wspomniałam, dopiero od połowy. Akcja rozkręca się niestety dość wolno.  Bardzo zaskoczyła mnie końcówka, która przenosi nas w zupełnie inne miejsce. Mam wrażenie, że ta książka w pewnym sensie zamyka epizod historii, który rozgrywa się na zamku króla Adarlanu. Nie mogę się doczekać, aż zacznę czytać kolejną część, bo mimo paru poślizgów bardzo wciągnęłam się w tę historię i po prostu muszę poznać jej dalszy ciąg.

Szczegóły:
Tytuł oryginału: Crown of Midnight
Tom: 2
Cykl: Throne of Glass
Autor: Sarah J. Maas
Wydawnictwo: Bloomsbury
Liczba stron: 420









Brak komentarzy: